שבועיים של שריפות: ביוון השתלטו על שריפות הענק

אבי יעקב No Comments on שבועיים של שריפות: ביוון השתלטו על שריפות הענק

שבועיים של שריפות ביוון הסתיימו, וכוחות הכיבוי המקומיים מודיעים כי הם השתלטו על המוקדים המרכזיים ברודוס, קורפו ומרכז יוון, זאת במקביל לירידת הטמפרטורות באזור. למרות זאת, ביוון לא לוקחים סיכונים והציבו מאות לוחמי אש בכוננות גבוהה מחשש שתתלקח מחדש

צילום: כבאות והצלה
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחרי למעלה משבועיים בהם שרפות חרכו את אדמות יוון, במהלך השבת הודיעו כוחות הכיבוי במדינה כי הם השיגו שליטה על הלהבות. יחד עם זאת, הם מסרו כי מכבי האש במדינה נשארים בכוננות לפעולה, זאת מחשש שהרוחות העזות יציתו את האש מחדש.

השרפות פרצו בשיא עונת התיירות של יוון. ברודוס, אחד ממוקדי התיירות המרכזיים במדינת האיים, כמעט 20 אלף תיירים נאלצו להתפנות מהמלונות בהם נפשו, במה שתואר כפינוי הנרחב ביותר שהתקיים במדינה. לפחות 5 אנשים נהרגו בשרפות, ובאתונה מעריכים כי נשרפו כ-500 מיליון דונם. וסיליס קיקיליאס, השר היווני האחראי על הטיפול במשבר האקלים, סיפר לעיתון ה"גארדיאן" הבריטי שפרצו כ-667 שרפות במדינה, מעל 60 ביום. לדבריו, "מרבית השרפות הוצתו בידי בני אדם, בין אם ברשלנות ובין אם במכוון".

על פי כוחות הכיבוי, הושגה שליטה על השרפות בשלושת המוקדים המרכזיים במדינה – רודוס, קורפו ומרכז יוון, לאחר שאילצו אלפי אנשים להתפנות מבתיהן. אף על פי כן, מעל 460 כבאים הוצבו באותם מוקדים כמשנה זהירות, למקרה שהשרפות ידלקו מחדש.



0 תגובות